Schoppenjagen
Eenentwintigen
Bridgen
Patiencen
Pesten
Klaverjassen
Meer

Schwimmen

Hieronder vind je uitleg over Schwimmen.

Schwimmen, ook bekend als 31, is een populair kaartspel dat voornamelijk in Duitstalige landen wordt gespeeld. Het doel van het spel is om een hand te hebben met een waarde zo dicht mogelijk bij 31 punten, of de hoogste waarde te hebben als niemand 31 bereikt.

Doel van het Spel
Het doel van Schwimmen is om kaarten te verzamelen met een totale waarde die zo dicht mogelijk bij 31 ligt in een enkele kleur (harten, schoppen, klaveren, of ruiten).

Spelers en Benodigdheden
Kaartwaarden
Speciale combinaties:
Voorbereiding
  1. Elke speler ontvangt drie fiches.
  2. De dealer deelt drie kaarten aan elke speler en plaatst drie kaarten open in het midden van de tafel.
Spelverloop
  1. Beurten: Het spel verloopt met de klok mee, beginnend bij de speler links van de dealer.
  2. Acties tijdens een beurt: Een speler kan kiezen uit drie acties:
    • Wisselen: Eén kaart uit de hand ruilen met één van de open kaarten op tafel.
    • Ruilen: Alle drie de kaarten in de hand ruilen met de drie open kaarten op tafel.
    • Passen: Niets doen en de beurt doorgeven.
  3. Kloppen:
    • Als een speler denkt dat hij de beste hand heeft, kan hij "kloppen".
    • Na het kloppen krijgen de andere spelers nog één beurt.
    • Als een speler na het kloppen een handwaarde van 31 heeft, wint hij direct het spel.
Einde van een Ronde
Speciale Regels
Einde van het Spel
Het spel gaat door totdat één speler alle fiches van de andere spelers heeft gewonnen. Deze speler wordt de winnaar van het spel.

Strategie en Variaties